Blog

Posted by Web-Design in seo related

On page SEO – Τα πρώτα βήματα

Μαζί με τις μηχανές αναζήτησης, γεννήθηκε και μία καινούρια υπηρεσία. Η βελτιστοποίηση των σελίδων για τις μηχανές αναζήτησης, γνωστή και ως Search Engine Optimisation η SEO.

Το SEO λοιπόν είναι διάφορες τεχνικές για την βελτίωση της ιστοσελίδας ως προς την αναγνωρισιμότητα τους από τις μηχανές αναζήτησης και κυρίως το google που καταλαμβάνει ένα μεγάλο ποσοστό τς σημερινής αγοράς. Η πρακτική αυτή μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη. Αυτό που διενεργείτε στην σελίδα σας (on-page SEO) και εκτός, το off-page SEO.

Σε αυτή τη σελίδα θα δούμε ένα βασικό οδηγό για να διορθώσουμε το on-page SEO της σελίδας σας.

Μπορεί για αρκετούς ανθρώπους αυτό να φαντάζει πολύ τεχνικό ή απίθανο να το κάνουν, αλλά πιστέψτε με με λίγη προσπάθεια και λίγο χρόνο θα βελτιώσετε την σελίδα σας σε πολύ μεγάλο βαθμό.

On page SEO – Τα πρώτα βήματα

Τα βασικά βήματα προς την βελτίωση της ιστοσελίδας σας.

Το email σας


On-page SEO σε 10 λεπτά

Πρώτα λίγα προκαταρκτικά. Το on-page SEO αναφέρεται στο πως βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης την δική σας σελίδα. Αυτό περιλαμβάνει τους τίτλους, τα meta descriptions, τα header tags, τα εναλλακτικά κείμενα για τις εικόνες μας και το κανονικό κείμενο που περιέχει η σελίδα σας.

Η βελτιστοποίηση της σελίδας σας ξεκινάει από τις λέξεις κλειδιά (keywords)

Πριν αποφασίσουμε να διορθώσουμε την σελίδα μας, πρέπει να ξέρουμε για ποιες λέξεις κλειδιά θα το κάνουμε αυτό. Η έρευνα για τις λέξεις κλειδιά (keyword research) είναι πολύ σημαντική και δεν πρέπει να την προσπερνάμε χωρίς να δίνουμε σημασία. Για παράδειγμα πρέπει στην έρευνα μας να ελέγξουμε τον ανταγωνισμό και τις λέξεις κλειδιά που στοχεύει.

Αφού κατασταλάξουμε στις λέξεις κλειδιά, πρέπει να ξεκινήσουμε να βελτιστοποιούμε τις σελίδες μας για αυτές τις λέξεις. Πιθανότατα η πρώτη σελίδα που θα επιλέξετε είναι η κεντρική σας. Μετά από αυτό θα δουλέψετε σιγά σιγά και τις υπόλοιπες υπό-σελίδες με διαφορετικές λέξεις κλειδιά.

Τα 5 σημεία που πρέπει να εστιάσετε σε κάθε σελίδα

 

1. Title tag (τίτλος)

Το “title tag” είναι ο τίτλος της σελίδας μέσα στο κώδικα. Το συγγεκριμένο tag χρησιμοποιείτε από τις μηχανές αναζήτησης, όταν μας φέρνουν τα αποτελέσματα. Πρέπει να είναι ένας σύντομος και περιεκτικός τίτλος για το περιεχόμενο της σελίδας. Στα αποτελέσματα από τις μηχανές αναζήτησης είναι η πρώτη γραμμή, όπως σας δείχνουμε παρακάτω.

Παράδειγμα ενός title tag

Κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη - αποτέλεσμα google

Το κείμενο που εμφανίζεται κάτω από το τίτλο μας είναι η περιγραφή της σελίδας (meta description).

Αν δεν αλλάξετε εσείς αυτό το περιεχόμενο, χάνετε την ευκαιρία να πείτε στους επισκέπτες σας αλλά και στο Google, τι περιέχει η σελίδα σας. Ο τίτλος στην πλατφόρμα wordpress, βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας όπως δείχνουμε παρακάτω. Και το meta description μπορεί να διορθωθεί χρησιμοποιώντας κάποιο Plugin.

on-page seo βασικά βήματα - τίτλος

Σημείωση: Να θυμάστε να κρατάτε τους τίτλους σας περίπου στους 55-60 χαρακτήρες. Αν είναι πιο μεγάλοι οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να τους κόψουν στην εμφάνιση αποτελεσμάτων.

 

2. Meta description (περιγραφή σελίδας)

Όπως συζητήσαμε και παραπάνω το “meta description” δίνει μια πιο ακριβής εξήγηση για τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας. Αν και το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης έχουν δηλώσει δημόσια ότι δεν παίζει ρόλο στα αποτελέσματα και στον αλγόριθμο που τα κατατάσσει, πολύ ειδικοί τα χρησιμοποιούν. Δίνει στο κοινό μια καλύτερη ιδέα για τα περιεχόμενα της σελίδας σας και τα βοηθάει να αποφασίσουν αν θέλουν ν κάνουν αυτό το έξτρα κλικ για να μπουν. Αν δεν ορίσετε εσείς τι θέλετε να είναι, οι μηχανές αναζήτησης συνήθως παίρνουν τις πρώτες γραμμές από την σελίδα σας, που δεν είναι απαραίτητα και η καλύτερη περιγραφή για την σελίδα.

Το συνηθισμένο όριο για τους χαρακτήρες στην περιγραφή είναι 155-160 χαρακτήρες. Ακόμα παραπάνω, αν στην περιγραφή περιέχονται λέξεις κλειδιά από την σελίδα σας, το Google τα εμφανίζει σε χαρακτήρα έντονο (Bold). Κάτι το οποίο μπορεί να αυξήσει την ροή των επισκεπτών.

 

3. Header tags (H1, H2, & H3) (Επικεφαλίδες)

Οι επικεφαλίδες ή αλλιώς τα Headers δεν αλλάζουν απλά το μέγεθος της γραμματοσειράς στις περιοχές της ιστοσελίδας. Δηλώνουν επίσης και την σημασία των λέξεων που είναι στην μορφή αυτή. Ξεκινώντας με το πιο σημαντικό H1 και φτάνοντας ως και H5, H6 συνήθως. Αυτές οι επικεφαλίδες εμφανίζονται και στον κώδικα της σελίδας με το γράμμα H και ένα νούμερο.

Μια σημαντική τεχνική είναι η σελίδα να περιέχει τις λέξεις κλειδιά σε header tags. Όσο πιο σημαντικό (H1) τόσο το καλύτερο. Τα περισσότερα CMS, προσθέτουν τον τίτλο της σελίδας ως H1. Αν και δεν είναι εξίσου σημαντικό τα υπόλοιπα header, όπως είναι το H1, εγώ θα σας συμβούλευα να έχετε τις λέξεις κλειδιά σας και σε H2, H3.

Όλα αυτά βέβαια με την σελίδα μας να βγάζει φραστικό νόημα και όχι να έχει απλά λέξεις παραταγμένα η μία δίπλα στην άλλη, και φυσικά χωρίς υπερβολές με τις λέξεις κλειδιά για να μην περάσουμε στο άλλο άκρο του keyword stuffing.

Παλαιότερα ήταν μια τεχνική του Black-Hat Seo να υπάρχουν οι λέξεις κλειδιά στο τέλος της σελίδας σε χρώμα ίδιο με το background για να είναι “σχετικά” διαφανή στον χρήστη αλλά όχι στην μηχανή αναζήτησης. Γενικότερα οι τεχνικές Black hat είναι απαγορευμένες, αν θέλετε παράνομες για τις μηχανές αναζήτησης και τιμωρούνται με αποκλεισμό από τα αποτελέσματα. Ακόμα αν και η τεχνική που αναφέρθηκε είναι πλέον ιστορία, καλό είναι να μην χρησιμοποιείτε ούτε αυτή ούτε άλλες ίσως πιο μοντέρνες black hat τεχνικές.

 

4. Alt tags

Τα Alt tags (ή αλλιώς alternative tags – εναλλακτικές ετικέτες) είναι οι περιγραφές για τις εικόνες της ιστοσελίδας, σε περίπτωση που μια εικόνα δεν μπορεί να εμφανιστεί, αλλά και η περιγραφή της εικόνας. Αν και σπάνια εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σας, είναι σημαντικό για τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να ξέρουν τι περιέχει η εικόνα.image-tags-seo

Κάθε φορά που προσθέτετε μια εικόνα, ο τίτλος θα πρέπει να είναι και μία λέξη κλειδί. Για παράδειγμα ο τίτλος που εμφανίζεται παραπάνω έχει alt tag “on-page seo βασικά βήματα – τίτλος“. Ακόμα και το όνομα της φωτογραφίας είναι καλύτερο να είναι κάτι σχετικό, όπως on-page-seo.png αντί για image16.png

 

5. The content of the page (Το περιεχόμενο της σελίδας)

Το κείμενο μιας σελίδας είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας του on-page SEO. Αν έχετε όλα τα παραπάνω αλλά το κείμενο σας δεν είναι όπως πρέπει, τότε ποτέ δεν θα είμαστε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Αν όμως σκεφτείτε καλά το κείμενο σας, μπορείτε να έχετε συνεχή κίνηση και επισκέπτες απλά από τις μηχανές αναζήτησης. Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σημαντικό να περιέχονται οι λέξεις κλειδιά μέσα στην σελίδα σας και να γράφετε για τους ανθρώπους. Αυτά που γράφετε να βγάζουν νόημα, ώστε να μπορούν να επωφελούνται και οι άνθρωποι που τα διαβάζουν αλλά και οι μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν πολλά άρθρα στο πως να γράψεις ένα blog post ή πως να γράψεις ώστε να τραβάς φυσικά το βλέμμα των ανθρώπων αναγνωστών σου. Ίσως μερικά αστεία εδώ και εκεί, κάποιες φωτογραφίες για να μην είναι βαρύ το κείμενο. Γενικά μια μεγάλη ενότητα που δεν χωράει, αλλά ούτε θα έπρεπε να είναι,  μέσα σε ένα μόνο άρθρο.

 

Μια εύκολη και δοκιμασμένη τεχνική για την βελτιστοποίηση της σελίδα σας (τεχνική SEO) που μπορείτε να δοκιμάσετε. Προσοχή αυτά είναι κάποια πολύ απλά βήματα, και δεν είναι ένας ολοκληρωμένος οδηγός για το on-page SEO της σελίδας σας.

Αν κοιτάξετε μέσα στην σελίδα σας και ακολουθήσετε αυτές τις απλές οδηγίες θα είστε ένα βήμα πιο κοντά να βελτιώσετε την ορατότητα της ιστοσελίδας σας. Αν έχετε ερωτήσεις ή να συμπληρώσετε κάτι, μπορείτε να προσθέσετε το σχόλιο σας.

 

Μάθετε περισσότερα για την προώθηση ιστοσελίδων

Απορίες;

Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή λύση για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας αλλά και την προώθηση του website στα social media και στο δίκτυο της Google.

Προωθήστε τη σελίδα σας

Σχόλια

comments

Post A Comment

happy wheels