Προσθέστε το παρακάτω κώδικα στο functions.php ή όπως πάντα μου αρέσει να υπενθυμίζω στο snippet…
Είναι η σελίδα σου ασφαλής και έτοιμη, ώστε να μην χαρακτηριστεί αρνητικά από το Google
Από τον Ιούλιο του 2018 η Google χαρακτηρίζει “μη ασφαλή” τις ιστοσελίδες που δεν διαθέτουν SSL
Η #Google μας χτυπάει την πόρτα για μια ακόμα φορά με νέα της ανακοίνωση σχετικά με τη σηματοδότηση ως “not secure” των ιστοσελίδων (websites) που δεν θα διαθέτουν #HTTPS κρυπτογράφηση, από τον ερχόμενο Ιούλιο. Διάβασε αυτές το άρθρο για να ενημερωθείς και δες τι πρέπει να κάνεις και για το δικό σου site.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google (28/2/2018) από τον Ιούλιο του 2018, η έκδοση 68 του Chrome θα χαρακτηρίζει ως μη ασφαλή όλα τα sites που δεν διαθέτουν HTTPS κρυπτογράφηση. Ήδη από την πρώτη προειδοποίηση, η αύξηση στα HTTPS sites ήταν θεαματική:
Παράλληλα, και άλλοι browsers, όπως ο Firefox (Βρείτε την δήλωση από τον firefox για SSL), θα ακολουθήσουν την πρακτική του Chrome, κάνοντας την ανάγκη για ένα SSL πιστοποιητικό πιο επιτακτική από ποτέ. Φυσικά το πιο απλό και σημαντικό ίσως για την απόκτηση ενός SSL πιστοποιητικό είναι ο παράγοντας που παίζει στο SEO μίας ιστοσελίδας.
Όπως γνωρίζουμε τον Μάιο 2018 μπαίνει σε εφαρμογή και ο Ευρωπαϊκός κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα GDPR. Οπότε αυτός είναι ακόμα ένας λόγος για την αυξημένη ασφάλεια στο διαδίκτυο και η χρήση των SSL πιστοποιητικών (https://).
Τι υπάρχει σήμερα
Πολλές από τις ιστοσελίδες, είναι πιθανό να μην έχουν εγκαταστήσει κάποιο SSL πιστοποιητικό, με αποτέλεσμα οι απλές HTTP συνδέσεις που χρησιμοποιούν για την επικοινωνία να μην είναι κρυπτογραφημένες.
Προσοχή! Κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι μία ιστοσελίδα είναι επικίνδυνη για τον χρήστη, εφόσον δεν ανταλλάσσει προσωπικά δεδομένα σε αυτή. Ένας από τους παράγοντες που συνθέτουν την ασφάλεια σε ένα site είναι η χρήση SSL, όμως δεν είναι ο μοναδικός. Μέχρι πρότινος έβλεπες να υπάρχει κρυπτογράφηση μόνο σε συγκεκριμένα subdomain με checkout, σελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων, ιστοσελίδες τραπεζών. Από τη στιγμή όμως που η Google χρησιμοποίησε το HTTPS ως σήμα κατάταξης για μια ιστοσελίδα (παράγοντας καλύτερης κατάταξης στο Google το SSL – SEO) και το εφάρμοσε το 2014 η κρυπτογράφηση της επικοινωνίας (HTTPS) θεωρείτε πλέον απαραίτητη σε όλες τις ιστοσελίδες ανεξαρτήτου περιεχομένου.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύτηκαν σε συνέδριο ασφάλειας στο Denver το 2016, παρόλο που οι χρήστες νιώθουν σίγουροι βλέποντας μια διαπίστευση ασφαλείας, δεν αντιλαμβάνονται αυτόματα ότι η απουσία της αποτελεί αντίστοιχα ένδειξη κινδύνου. Έτσι, λοιπόν, η Google αποφάσισε να προβεί σε ορισμένες ενέργειες που θα επιστήσουν περισσότερο την προσοχή των χρηστών με πιο οπτικό τρόπο.
Τι θα αλλάξει
Ως τώρα, η Google χαρακτήριζε τα sites που χρησιμοποιούν HTTP συνδέσεις με έναν ουδέτερο (και όχι αρνητικό) δείκτη, αφού δεν είναι απαραιτήτως επικίνδυνα, όπως διαβάσατε παραπάνω. Από την έκδοση 68 του Chrome θα σηματοδοτεί σε πρώτο στάδιο τις ιστοσελίδες χωρίς HTTPS ως μη ασφαλή.
Αυτή η κίνηση περιλαμβάνει τόσο την ανάλογη σήμανση στο address bar, όσο και τη σταδιακή κατάταξη σε χαμηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης για τα sites που den χρησιμοποιούν SSL, γεγονός που αποτελεί πρόβλημα για τη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή το SEO της ιστοσελίδας.
Τι πρέπει να γνωρίζεις
Για να αποφύγεις τον χαρακτηρισμό του site σου ως μη ασφαλές από την Google, θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις ένα SSL πιστοποιητικό στην φιλοξενία της ιστοσελίδα σου, αφού η νέα έκδοση του Chrome που θα σηματοδοτεί τα sites είναι ήδη διαθέσιμη στους χρήστες.
Ακόμα και αν το site σου δεν διακινεί προσωπικά δεδομένα, θα επηρεαστεί σε δεύτερο χρόνο (με την εφαρμογή του GDPR). Θα ήταν έξυπνο να φροντίσεις να εγκαταστήσεις ένα SSL πιστοποιητικό, το οποίο θα σε προστατεύσει από τον χαρακτηρισμό “not secure”.
Πριν αποφασίσεις ποιο πιστοποιητικό είναι για την δική σου σελίδα, θα χρειαστεί να κάνεις μια μικρή έρευνα σχετικά με τις βασικές κατηγορίες SSL πιστοποιητικών (από το απλό Domain Validation, Organization Validation, ως το πιο σύνθετο Extended Validation) και τις διαφορές τους. Όπως είναι αναμενόμενο, οι ανάγκες και απαιτήσεις για την αξιοπιστία ενός Ηλεκτρονικού καταστήματος – Eshop είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με ένα site που διατηρεί μια απλή φόρμα επικοινωνίας. Επίσης καλό είναι να ενημερωθείς για το τι ισχύει από πλευράς κόστους – αξιοπιστίας, πριν τελικά κάνεις την τελική σου επιλογή.
Η ενεργοποίηση ενός SSL δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη και άμεση, οπότε δεν υπάρχει λόγος να την καθυστερείς. Κι αν έχεις οποιαδήποτε απορία σχετικά με τα SSL πιστοποιητικά που παρέχουμε με την φιλοξενία της ιστοσελίδας στην selidamou, είμαστε εδώ για να στη λύσουμε!